Ja hej

Har senaste dagarna gjort massa roliga saker. En dag var i uppe i bergen och kollade pa vattenfall och en gorge ( oversatt po svenska "trångt pass mellan branta klippor (substantiv)"). Jatte haftigt.


Sen i tisdags sa akte vi for att kolla po grottor. Vi hade ingen anning om vad vi skulle forvanta oss nar vi blev upplockade. Men vi satta pa oss overall och hjalm med pannlampa. Och sen gick vi en lite stund och sen peka ledaren po ett lite hal, dar ska vi in.




Alla trodde sjalvklart att ha skojade men det var ratt. For det mesta fick man dra sig fram/krypa, Vi var dar inne i ca 2 timmar och tror inte man kunde sta upp mer an 10 min. Och nar vi stog i stor kammare och skulle krype i sidled i en sluttning, sa sa han innan, "dont fall hete cuz its a 15 feet drop." Alltsa nastan 5 meter. Och nar vi var i mitten av den delen so sager han, "its so slippery so i dont think i will go here with my next group." Okeeej.

Sa har sag det ut po ett av stallena man kunde sta po. Vi skulle do klattra upp po stenen och sen in i halet ovanfor.




Sen akta vi till annan storre grotta som var upplyst och det var en riktigt guide och man tvungen att betala 100 kr for det. Det var valdigt fint men inte samma spanning alls eftersom man gick po ditlagt betonggolv.

Bild pa fina grottan.




Och igar akte vi forsranning i en stor gummibat. Ena stunden gick det jatte sakta och det var helt tyst och man hade helt galet fin utsikt at alla hall, och andra stunden... var det fullt os. Var guide, var samma som i grottan. Och han ar verkligen som ett stort barn. Vi akte det storsta vattenfallet baklanges, inte med filt dock. Men alla i baten skricker i panik och han bara asgarvade. Sen var sjuktnara och valta. Och vid det storsta stora fallet so sager han. Akta bergvaggen har nere pa hogra sidan, vi ska forsoka undvika den. Sjalvklart flog vi in i den.

Men det var sjukt kul och jag vill verkligen gora det igen. Har dock inga bilder darifran, men ska se om jag kan fa tag i. Vet att nagra av de andra har. De dagarna jag inte gor sant har kul sa driver jag tjurar, matar grisar och klipper gras, mm. Har gjort om hela deras tradgardsland ocksa.

Vet inte riktigt hur lange vi kommer stanna har men jag kanske kommer hem tidigare an planerat. Om det ar nagon som tycker riktigt illa om mig och inte vill att jag ska komma hem po ett tag far den garna donera pengar.

Frammen pa garden

Ja, forsta dagen idag. Jag och sophie har vagt tjurar. Laskigt stora djur det dar. Fullstora vager upp till 1400 kg. Men det verkar sjukt kul har, de andra wwoofarna som aer har har tidigare bla ridigt upp i bergen och campat, akt forsranning. Men ni kan kolla mer pa http://karoondapark.com/. Dom har en sjukt seg dator har med annu segare internet. Ja, jag tror jag stannar har ett tag. Skriver senare.

wwoof

Tankte bara saga att sophie ar aldre an mig. Mycket aldre.

Aja iaf pa fredag drar vi till en farm. Och kor wwoofing. Det ar en gard som gor skolutflykter. Och de har turer upp i bergen och kanoter mm. Verkar mycket bra. Skriver mer nar jag kommit dit.


Jag ar en pedofil

Tankte bara att ni ville veta det.

Nar jag gick hem med sophie forra veckan, so kom en bil upp brevid oss och de som satt i bilen skrek "How old is she? You fucking pedophile." 

Fick biljetter till australien open i lordags gratis. Det var kul, vi tilloch med spelade tennis. Jag har jobbat lite. ja osv. puss hej

RSS 2.0