Mycket nudlar

Doligt med cash, letar jobb haer. Har hittilst gjort lite 2 olika jobb det, ena tog en dag och det andra var 2 dagar. Ska forsoka hitta ett stabilt jobb for nogra manader och sen dra vidare. Har tankt lite po att dra via thailand och laos innan jag aker hem, OM jag har lite pengar.

Melbourne

Landade halv ett igar natt. Hade ganska mycket flyt med allting ocksa. Jag hade ingen anning om vart jag skulle ga, men jag sag att det gick bussar in till stan, och jag missade precis en med 5 min, so jag var tvungen att vanta 55min. Inte sa taggad att sta dar i nastan en timme, so jag gick mot taxibilarna. Och stoppade en kille jag satt brevid po planet ut huvudet genom runtan po taxibilen langst fram, jag sparade 40 dollar po att dela taxi med han och hans flickvann. Och dom skulle till ett hostel so jag hangde po dit. Och han jobbar som flyttkar, och dom behovde en extra kille just nu. Jag fick hans flickvanns nummer, och ska ringa imorgon. Helt perfekt. Och melbourne aer en riktigt nice stad. Hostelet jag bor po nu aer ganska dyrt, har kollat upp ett annat som aer bra mycket billigare. Har doligt med tid po datorn, so skriver mer sen, tjiiiiiiiiiii

Flyger ner till melbourne

Flyger om 9 h. Men det som aer lite halvstorande aer att jag landar 00.25 och har inte bokat non stanns att sova. Hoppas det blir battre an nar jag var i bundaberg och var tvungen att ga runt i stan och vanta po hostels skulle oppna. Men i stader so allt oppet po natten, iaf haer i brisbane. Jag farse vad som hander daer, kanns som jag behover jobba lite. Ska ta och kolla fruktplockarjobb.

traktor

Korde traktor igar. Det var as kul, i 10 min. Sen blev det lite halvt longtrakigt. jag korde omkring po ett falt och klippte tistlar. Idag ska jag sprida ut vaxtnaring eftersom de forvantas regna har imorgon. Det aer valdigt konstigt det dar, haer aer det 38 grader och schteckande sol, och alla vill att det ska regna. I svergie aer det pisskallt och regnar varje dag, och hur troetta aer ni po vadret? Samma sak med solbranna, koreaners vaersta mardrom aer att bli brun, de gar man longarmade trojor och hatt hela tiden. For desto vitare de aer desto finare aer man, aer man brun aer man fattig. I svergie kampar man for att bli brun. Imorgon drar jag till brisbane och jag ska forsoka boka en biljett till melbourne, det aer for javla varmt haer nu.

RSS 2.0