men...

Den dar javla sopan soderling forlorade i forsta omgangen mot en oseedad spanjor. Blir so lack. Han ledde tydligen men 2-0 i set. Aja ska enda ta och kolla en dag. Men faaaan, jag som hade planerat att se han i kvartsfinalen.

Kolla garna in antons blogg fran nya zeeland. http://epinoia.blogg.se/

Varldens mest aktiva bloggare

Var ett tag sen jag skrev, ja jag vet. Nastan 3 veckor. Sen sist har jag nu flytta in i ett hus med sophie i st kilda, det aer en forort till melbourne. St kilda ligger precis vid stranden och det ar sjukt mycket barer och nattklubbar haer. Vi delar huset med 5 andra, och vi kan stanna hur lange/kort vi vill. Och hade 2 interssanta dagar po jobbet, jag jobbade med en engelsman som skulle demontera en maskin som man stoppar upp gossedjur med och sen flytta den. Och vid en punkt av dagen sa korde vi endast en gaffeltruck i lastbilen. Vi spannde inte fast den sa varje gang vi bromsa so kom den flygande, och den slog upp ett hal mellan vaggen och taket. Och nar vi kom ut po motorvagen so tog vinden tag i taket och slet av hela taket. Sen stod vi po taket av lastbilen och tejpa ihop resten av taket so vi inte skulle bli av med mer. Och grejen var att det inte var hans lastbil, han hade bara hyrt den. Och nar han lamna tillbaka den so forsokte han krava pengarna tillbaka eftersom han hade gett oss en doligt lastbil och vid hade stott och tejpat po tid som vi egentligen skulle ha jobbat po. Sen dagen efter skulle vi slita upp ett golv, gick valdigt bra till jag klev po en spik. Och min chef korde mig till sjukhus for stelkrampsspruta och han slappte av mig vid ett barn sjukhus. Och hon i receptionen sa att jag moste go 2 kvarter for att komma till ett vanligt sjukhus, nar jag gott 1 kvarter so kande jag att det gjorde for ont so jag hoppade in i en taxi och han sa att jag hade gatt och helt fel holl. Fick vanta 4 timmar po den javla sprutan. Jobbade forra veckan 70 timmar so igar lamna jag endast sangen for att go att kopa en pizza. Vad ere mer som hander. Planen nu ar att stanna i melbourne ca 1 manad till. Sen kanske dra till adelaide. Ska forsoka kolla lite po australien open, ska forsoka se soderling. Hur ar det hemma do?

HOOOOOOOOOOWS THAT?

Var och kolla cricket i lordags. SVINKUL. Var po en areana som tar lite over 10000 och aer varldens ottonde storsta stadium. Det var inte 5 dagars cricket utan det var 20-20, betyder att dom kastar 120 bollar var och laget som slar behover inte spela safe hela tiden utan bara slaskar po. Det var victoria mot new south wales och vic lag under bra lange men vanda po slutet. Jag hade sjukt kul, sjukt bra stammning, fyverkerier varje gang dom slog upp bollen po laktaren, snygga cheerleader och jag drack ol. Har massa bra bilder att ladda upp sen, men kan inte ladda upp po bibloteket. Har bilder fran cricketen, nyar och har en tjejkompis som ser precis ut som mitt syskonbarn minna.

hum mer nyheter do.. jobbar po med landskapningen, idag so fyllde jag skottkarror med jord i 7 timmar i strack. Skoj. Det var bra mycket roligare att slo sonder betonggolv med en stor slagga.

Och jag hade en perfekt kvall for nogra dagar sen. Jag hittade en bottle shop som hade typ 300 olika sorters ol, och dar hitta jag min alskling newcastle brown ale, fick sen en snus av en svensk kille. Blir knappast battre en so.

Gott nytt ar

Fireworks over Melbourne 2010

Hade en sjukt rolig nyarsafton. Dock tyckte jag raketerna sog. Men efter sett den har bilden so borjar ja ana att jag var anning onykter och missade det mesta. Hoppas alla ni hemma hade kul.

RSS 2.0