Arlie beach

Ar i arlie beach just nu. Och harifran gar alla batar till whitsundays, sa jag ar har och forsoker fixa jobb pa en av batarna. Grejen ar jag ar inte den enda som forsoker fa dom jobben har jag markt idag. Men ett foretag som har tallship(skit stor segelbat) kan man voluntar jobba pa, men det ar en k'o' lista. Sa verkar som jag kan aka om en vecka. Under tiden ska jag forsoka jobba pa en av hostelna. Det varka ocksa svarare an jag trodde.

Senaste tiden har jag verkligen borjat kanna att jag vill gora 100 saker innan jag aker hem. Jag andrar min planer minst 35 ggr per dag just nu, sa jag vet inte vad som hander. Ska nog ga upp tidigt imorgon och ga runt bland batarna. Det ar alltid olika batar i hamnen eftersom de flesta turerna ar ute i 2-6 dagar. Sa kanske har jag tur, da kommer jag va borta i nagra dagar.

Tidigare den har veckan sa var jag och jobbade i ett bushcamp. Det var en cycklon som gick igenom har for 1 manad sen sa det ligger mycket skrap overallt. Den enda el vi hade var fran solceller och vi bode i sma trahyddor med myggnat. Valdigt underlig man jag jobbade for dar. Han hade blivit helt deprimerad av att halv hans camp hade blivit forstort. Han satt mest framfor sin lilla dator driven av solceller och spel harpan och hade en ol i ena handen och en joint i andra. Han orkade inte se skiten. Men han va verkligen inte otrevlig, han var bara speciel. Han hade bott dar ute i skogen i 20 ar, och akte sallan in till stan.

Och anton ar har i australien nu. Dock i sydney men vi har pratat i telefon lite och det kanns som att prata med en utomjording. Han fick mig verkligen att forsta att det finns ett liv efter man har kommit hem. Langtar lite nu faktist. Inte efter vadret. Men det ska bli skoent att kunna packa upp vaskan. Ha lite rutin. Kunna handla mat i forvag. Kunna kopa saker och inte behova att det blir for tungt att bara pa. Min klader ar jag sa trott pa sa jag vet inte vart jag ska ta vagen. Man har ju inte mycket klader att vaxla mellan.


MMM farsk fisk!

Just nu ar jag pa magnetic island. Jobbar 3 timmar om dagen for accom och frukost, inte lunch och middag. Eller jobbar 3h ar lite overdrivet. Jag jobbar kanske 1 och latar mig 2. Men i alla fall sa ar det sjukt trist jobb och jag forlorar pengar pa mat, sa jag ska forsoka dra vidare snart. Men ar verkligen sjukt nice har. Det ligger kokosnotter overallt och jag har blivit varsta proffset pa att oppna dom nu.


Igar var jag och fiskade. Satt i typ 5 timmar po en helt egen strand och kollade po "White Bellied Sea Eagle." Valdigt coolt, och jag nastade hade gett upp sa ramla en av mina spon ner. Jag satt och metade ben frusen blackfisk fran stranden med 2 spon. Och det var en ratt stor fisk. Sakert runt 2 kilo. Middagen fixad! Men jag borjade ana oro nar jag skarde huvudet av den och det bara ramla ut gegga ut ur munnen. Jag fragade en gubben pa vagen hem om man kunde ata den och han sa ja men den ar inte valdigt god.

Jag drankte den i vitlok, chili, salt och citron och satte in den i ugnen. Och man borja kanna hur illa det lukta. Fisken smakade som gadda insmetad i hundskit. Det var sa sjukt ackligt. Fyfan. Fisken hette Remora, kom ihag de.


Resebolaget kranglar, dom erbjuder ett datum och jag sager ja. Da ar biljetten redan borta, men nu har jag sakt att de kan boka forsta mojliga biljett, verkar bli 17/5. Men om det ska snoa hemma sa kan det fa krangla lite till.

Och hela texten maste tydligen vara i fetstil av nan anledning.

Hittade Nemo tillslut

Kom nyss hem fran en tvadagars dyk tur, Snorklade mest men gjorde aven 2 riktiga dyk. Fick ett grattis men tyckte det var sa kul sa jag betala for ett till. Gick ner till 15 meter andra gangen. Kanns sa dyker jag mer nere vid whitsunday oarna.


Sen sag vi hajar ocksa, det var verkligen helt sjuk overkligt, aven om dom bara var runt 1.5 m so kandes det konstigt att se den po riktigt.


Mer bilder pa
http://www.facebook.com/album.php?aid=53451&id=1008869342&l=93bf5367b9

Fatt vaskjaveln nu

Har fatt den nu, men ska lamna bort den igen strax. Ska upp klockan 7 imorgon och sen ut och segla och snorkla pa barriarrevet. Ar sa sjukt taggad. Ska aven fa gor ett "prova pa dyk" med tuber osv. Ska bli sa kul!

Sen en annan kul grej ar att jag ska dra och wwoof(jobba) po magnetic island. Kolla bilderna pa, http://images.google.com.au/images?hl=en&q=magnetic%20island&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=vi
Ser helt okej ut :D

Sophie har dragigt till thailand nu. Sa jag far klara mig sjalv en stund. Men vi mots ju snart upp sverige. Vi har verkligen haft sjukt kul tillsammans, so det kommer bli lite trakigt nu.

mmmmmmmmmmmm

Ar i cairns nu, men min packning ar inte med............................ Ar 35 grader, skit hog luftfuktighet och jag kan inte dusch eftersom jag inte har min grejer. Ber till alla gudar som finns att den kommer idag.

Annars verkar cairns som en jatte trevlig stad. Och ska verklig ut och snorkla sa fort jag far min vaska.

Grattis Pappa

Jag kom faktist ihag din fodelsdag och skickade ett mail. Men det blev nat konstigt, har du ny mail?

Framme i Sydney


Three sisters i blue mountains

Vattenfall i blue mountains

Jag under ett vattenfall

Solnedgang med nagra vanner


En regnig dag



Ja nu ar vi i sydney efter 12 dagar i blue mountains. Har bor vi med Sophies pappas vanner. Jatte skont att inte jobba och bara ta det lungt.

Nast aldsta sonen har tagigt med oss och surfat, valdigt kul. Och igar var vi pa nan skum isbar. Som en svensk skulle betala for att ga in i minus 15. Kanndes typ som att sta och vanta po bussen en januari morgon. Fast med cocktails.

Pa torsdag aker sophie till thailand och jag till cairns. Jag ska upp och kolla lite po barriarrevet. Sedan resa ner tilll brisbane, dar jag har min hembiljett.

RSS 2.0