Aer i brisbane

Har betalat for 2 veckor har eftersom jag fick en bra deal do. Bor i ett rum med 2 tyskar som jag traffa i byron. Dom aer helt sjukt rolig. Var idag po en konstgjord strand, som var as nice. Men det aer sjukt irriterande att inte ha en telefon, har traffat manga som kan hjalpa fixa jobb osv, men eftersom jag inte har nan so gar det inte, se om mamma kan hjalpa mig eller om jag moste kopa en ny. Har doligt med tid annars skulle jag lagt upp bilder.

svar pa kommentarer

Jag kan inte ringa med 3 haer. Sa mamma kolla om du kan fixa det imorgon. Ormen var nar vi hade varit i nimbin och pa vagen tillbaka so stannade vi for att bada i ett vattenfall, och do kom den och simmade i vattnet. Jag avstod att bada. Kangru smakar inte so gott, det var ok, smakar typ som radjur.

Imorgon drar vi fron bundeburg till brisbane.

JEEEZ

Kopte nyss ett telefonkort, men min mobil aer fortfarande sparrad till 3. Mamma kolla om du kan fixa det eller om jag moste kopa en ny telefon.

bilder

Var po en tur till nimbin och po vagen tillbaka stanna vi for att bada vid ett vattenfall, da sag vi en orm

En javligt dum ide

Igar hangde jag po 2 tyskar till en ny stad, bundeberg, aven kallat fruktplockarnas paradis. Vi kom fram 11 po kvallen igor efter en 13h long busstur. Och vi tankte ringa till ett hostel nar vi va po bussen men vi tyckte att det loser sig nog po not satt. vi gick runt och leta en stund tills vi tills slut satte oss in park for att vila lite. Allt var stangt, planen var att vanta tills allt oppna igen, kl 7 po morgonen. Plotsligt fron ingenstanns kom det en vombatmamma med hennes unge po ryggen ner fron ett trad(lagger upp bildbevis sen) och vi mata den med jordnotssmor po mackor. Men det var nog en dum ide, for det kom massa faglar. Sen borja vi alla bli oroliga for ormar och skit, sen aven borjade det bli kallt. Vid 2 so gick vi till togstationen och sen sov vid po golvet po tagstationen till kl4, do vi blev utkorda av stadarn. Sen so gick vi tillbaka till parken och satt och fros bara. Sen 7 po morgonen so gick vi till ett av vandrarhemen, och vi sog att det tidigaste oppnade kl 8. So vi satt utanfor och vanta med sen hade dom inga rum lediga, do gick vi till nasta som oppna kl 8.30, men det var ocksa fullt. Do gick vi och kollade hur det var med fruktjobb har po workscentral, men dom sa att dom inte hade nogra jobb alls forens 3-4 veckor. Do gick vi och kollade hur bussar och tag gick harifron, men vi kommer tidigaste harifron po mondag, so do var vi tvunga att hitta ett hostel. Det enda vi hittade aer den varsta javla skiten jag sett, man tanker po vitrysslande eller lettlande nar man ser det. Och alla som bor po det vandrarhemet ser ut som varsta pundarna. For ovrigt ar det en skittrokigt stad, ingen strand, typ en bar. Jag vill bara lamna den har skiten nu. Planen aer att vi drar till brisbane po mondag, tyskarna koper ett talt och jag drar med flyg till melbourne och letar jobb.

Lordag

Har bytt hostel till ett daer man for gratis middag om man koper en ol. Jag bor med 2 svenskor och 2 tyskar som jag hade traffat innan, och en tjej fron korea. Senaste tiden har jag surfat ratt myket, men jag blir so troett, idag so var det perfekta vagor, och jag var nere fran typ9-11 sen gick jag hem och at lunch och sen sov jag 2 h, sen har jag surfat hela eftermiddagen. Men nu vill jag bara ata och sova. Ska snart ata nuddlar, men sen ikvall ska vi ata kangru, en av svenskorna har fatt nat recept som vi ska prova. Jag funderar lite po att dra vidara, till nogon annan stad man kan surfa i. Jag for se vad som hander, moste nogon dag till nimbin, det aer en hippiestad en bit in i landet. Men jag aer so otaggad po sitta och aka buss. De har aven massa turer typ se valar och delfiner. Och mamma du undra hur jag gjorde med mat, frukost, lunch och alla mellanmal fixar jag har, och middag so brukar jag ata ute, de har monga billiga middagsstallen. Igar at jag "bruger + beer" for 30 kroner. Dom andra i mitt rum gick nyss till en fyr dar man kan se delfiner i solnedgangen. Men jag aer for trott for det, det tar typ 1 h att ga.

Festar

Har surfade bara lite igor, i mondags var jag med 2 svenskar, en aussie, en tysk och en amerikan och spela non asdum version av olspelet, fast med rodvin, alla dakade eller spydde eller boda tva innan klockan 11. Var for bakis hela formiddagen sa jag pallade inte surfa forens eftermiddagen, men hade fortfarande ont i huvvet so det gick so dar. Igar skulle alla ta det lungt po kvallen, men so blev det inte. Satt och kroka med nogra fron i mondags, och en svensk kille fron vetlanda och lite norrman. Och dom skulle kopa ett hus har i byron, fan helt galna, dom ville att jag skulle va med och dela ocksa, aven fast jag var full insog jag att det var en dum ide. Och den dar tysken han so rolig nar han e full att jag skrattar so jag groter av att prata med han, nar han aer nykter so pratar han so bra engelska so man tror han aer fron usa eller not, men nar han e full so pratar han men jatte ljus rost, och sager 2/3 ord po tyska so ingen fattar nonting av han sager. Men idag aer det nykter iaf, vill verkligen vara pigg so jag surfa imorgon. Australiensare aer ganska kluriga att forsto, dom har sjukt mycket slang, en fras dom sager hela tiden aer, fair enough. Men det later mer som faeugh, jag fattade verkligen ingenting forsta ganger jag horde det. Idag skulle dom svenskar jag kanner har byta till nat annat hostel for man fick billig middag dar,jag vet inte om jag ska dra dit, kommer garanterat ha kul dar men det kommer bli mer festa an surfa. Stannar har den har natten iaf.

Surfar

Igar efter jag skrivit att jag hade surfaqt med bodyboard so satte jag mig vid poolen och tog det lungt, do kommen en fransman jag dela rum med som jag har pratat lite med innan. Han fragade om jag skulle med och bodyborda, han visste ett stalle langre bort med mycket strorre vagor, dar dom lokala surfarna hangde, klart att jag inte bangade. Och det var sjukt stora vagor. Om man stog vid strandkanten och vatten var precis till fotklorna so kom vogen och var hogre en mig och precis efter den hade passerat so nadde man inte botten. Och det var sjukt jobbigt att bara ta sig ut. Vid maximal kraftanstranging kom man kanske 5.1 meter ut mellan vagorna, och varje vag tryckte tillbaka en 5 meter. Men asso det aer faktist vart det for det aer so sjukt kul nar man lyckas fanga en vag, det gor sjukt snabbt och man for varldens adrenalinkick. Sen efter ett tag bestamde vi oss for ta oss long ut dar proffsen surfade. Tog sakert 45 min att bara ta sig dit. Sen dar ut lyckades jag fonga en sjukt stor hog vog men min bodybord, typ 3-4 m hog. Och jag tog den precis nar den borja brytas. Och jag lag langst upp po den och jag borjade fo snabbare fart an vogen, igentligen aer det bra om har en stor surfbrada, men istallet flog jag ner framfor vagen, och hannad i allt kaos. Jag var under vatten i den vagen i typ 30 secunder, och man visste inte vad som var upp eller ner och man slog i botten massa ganger, nar jag val kom ur vagen so log jag uppe po strandkanten, da maste jag ha foljt med vagen 50 meter. Lag och skrattade vatten i 10 min innan jag simma ut igen och min franska kompis han hade fattat var jag tog vagen. Men det dar hade nog aldirg hant ifall jag hade en riktigt brada. So i morse jag jag och kopte en. Det aer so sjukt overpris att hyr, 50 $ per dag, och min kostade 400 att kopa. Sa om jag anvander den i 2 veckor och sen saljer den for 300 sa blir det mycket billigare. Efter jag hade kopte den so drog jag bort och skulle prova den po det stallet med stora vagor. Men det aer svort att ta sig ut langt med den med. Har fortfarande kramp i armarna efter allt padlande. Och det kanns alltid som man aer po fel stalle, man forsoker va dar vagarna bryts, men det aer alltid 5 m langer in eller ut eller at sidan. Lyckades fanga en stor vag och nar jag skulle stalle mig so flogen den ivag, vette fan vad som hande, tror jag flog framfor den som hande igar eller nat, men den flog i vag och jag slog i foten i en fena po bradan, gjorde so sjukt ont. Tog mig upp bradan igen, och det gjorde sa ont att jag tankte padlan in och vila lite. Men do kom en halvstor vog och borjade precis bryta, da sket jag i att det gjorde ont och borjade padla garnet. Jag lyckades fonga den och jag var pa den sa lange sa jag tankte jag staller mig upp. Och det gick i typ 2 sec, det var faktist inte sa svart. Men det kommer ta tid att bli pro, eftersom man far padla i 20 min for att forsoka surfa en gang. Ska nog ga ner har pa mainbeach som ligger precis vid hotellet och prova lite har med lite mindre vagor.

Byron bay

Jag akte direkt hit till byron bay och det aer as nice har. Forst nar jag kom so gick jag runt och leta hostel men alla var fullbokade, sen hitta jag yha det aer en hostel kedja som daniel fromin tippsade mig om. Och der var det billigaste, finaste och det narmast stranden. Och har fast det mycket platser lediga. Jag trodde det skulle vara ratt skunkigt men det finns en stor pool, tvattmaskiner, stort kok, valigt rent, en grillplats vid poolen, typ 100m till stranden, man for lana cyklar och bodyboards gratis, och det kostar 120 kr per natt. Det aer aven as skon stamnig har, eller det aer as skoen stamning over allt har i byron bay. Det forsta jag gjorde igor nar jag var attt go ner och bada, stranden aer typ 5 mil long och det aer verkligen as fint. Sen po kvallen satt jag och prata med nogra tystar och fransman som reste tillsammans och de forsokte dra med mig till non klubb, men jag pallade inte, jag var so javla seg. Jag aer ju inte den som brukar tacka nej till att festa, men jag gick och la mig klockan 8 och sen sov jag 12 timmar och gick upp och kopte frukost och sen lona jag en bodyboard(en kort surfingbrada som man ligger po) och gick ner till stranden, det var sjukt kul, men valdigt jobbigt. Men det var mycket strorre vogor igor so jag ska prova lite mer sen i eftermiddag. Det var inte heller specielt svort, har sett har att man kan hyra longboards till helt okej pris, gor nog det imorgon. Men det var valdigt kul att prata med med tyskarna och fransmannen, det gav bra tips, man kunde t ex skaffa yhacard so man kunde bo billigare, och backpackers vipcard so man fick billigare resor. Sen sa dom att upp i cairns kunde man jobba som bananplockare och tjana 1000 dollar(6000kr) i veckan, man det aer sjukt jobbigt, det aer sjukt varm och de vager typ 50 kg och man for lyfta med ryggen for dom e so otympliga, Men det kan ju va vart och oka upp och jobba 2-3 veckor som slav so kanske man ta dykcert dar, barriarrevet ligger ju precis utanfor cairns. Det aer ganska skumt vader har, det aer typ lite kallt i skuggan typ 25 grader, och i solen kanns det som det aer 80 grader. Jag sog att det var 25 unika besokare i fredags, va kul att so monga laser :D En sak till, vad fan heter gurka och paprika po engelska? Jag var po subways igor, och jag kom verkligen inte po, sen dess har jag gott och tankt po det.

Chillar i sydney

so, har en bra datorn nu. Den i bangkok fick man anvanda hela sin kroppstyng for varje bokstav. Och dennis han var as lik dig. Och mama det aer 8 timmars tids skillnad, klockan i sverige aer 23.10 och har 7.10. Ska med ett plan kl 8 till brisbane, se om jag orkar ta mig till byron bay ikvall. Och den daer boken du kopte mamma, den var skriven av pensionarer och skriven for pensionerer.  Det stog bl a att man skulle unvika att lifta, kanner att jag verkligen moste lifta nu. Det var lite kul nar jag klev av planet har och skulle hitta till planet till brisbane, alla bara lurade mig hela tiden, jag var nere och okte tunnelbana och grejer. Var nu 29 timmar sen jag lamna arlanda, och det borjar markas, jag luktar svett. Nice. En grej som var kul aer attt man for son har lappa po flyget so ska man skriva i nar man aker och so, sen var det en froga som stog "vilken adress ska du bo po?" ja? har ingen anning, so froga jag flygvardinnan om jag skulle lamna den blank, do sa han att do tar dom in dig po ett rum for intejuv. Do tankte jag driekt po gunvall larsson som spoar en for man inte tanker saga vart man ska bo. Men jag skrev "Hotels in brisbane." Och det vad tydligen bra i sakerhetskontrollen, ingen sa not alls. En sak till innan jag drar, indier borde stanna hemma dom har bildat ko vid varje sakerhetskontroll hitilst, en hel familj som hade for stora vaskor for att scanna vid handbagarerst. so dom var tvungna att packa upp allt och holla po krongla, sen var det non tjock inder som hade metal po sin byxor so han skulle strippa men han vill inte so fick dom sto och broka en stund. gtg

chillar i bangkok

skulle tydligen inte mellanlanda i singapore. har 20 min tills jag ska po nasta flyg, har atit vorullar och frierrade rakor bara for att passa po nu nar jag e i thailand. men quants aer nicee, alla har egen skarm och man kan valja massa tv serier och flmer, har kolla igeenom massa flight of the concords, sen har det lite vardelosa spel, han som sitter brevid mig ser precis ut som deennis andersson nar han hade longt har. desutom har nitendo ds och sitter och pumpar zelda. gtg, skriver kanske fron brisbane.

Sista natten

Okej allt jag gör nu är sista gången jag gör i sverige på väldigt länge. Blir sista middagen snart. Se om jag kan sova nåt sista natten eller om jag är för nervös. En sak jag lackar på är att jag inte hittar min "flygkudde" så när som sitter runt nacken, får väl köpa en ny imorgon. Jag pratade idag men en tjej som bodde granne med oss i roskilde jag tror hon skulle till australien i mars men jag fattade inte om det var bestämt, fattar inte norska så bra. Det vore ju as kul, sen säger milla att hon ska resa runt i asien och sen åka till australien. Har en känsla att hon kommer banga ur :P Men australien är ju så jävla stort det är ju inte direkt så man springer in i varandra. Nästa gång jag skirver så är jag nog i brisbane, eller det är ju massa mellanlandnigar så jag kanske skriver ifrån nån flygplats.

Inte mycket kvar tid i sverige

Så, åker torsdag kl 18. Mellanlandar i london, singapore och sydney. Landar i Brisbane lördag morgon. Vad jag ska göra när jag landar? Ingen aning, efter 30h flygning så kommer jag nog va rätt mör. Så nu har jag svarat på lite frågor som jag har svarat på säkert 200 gånger senaste dagarna. Och tack ni som kom i lördags och festade, alla i hela området hade hört oss. En rolig sak till, min mamma tycker min kompisar är psykiskt störda baserat på kommentarerna:D Hon ser inte ironin i att krasha med planet när jag flyger 9/11. Tur att man inte är lika gammal som henne, och det hade ju vart konstigt, att vara lika gammal som sin mamma. Kommer säkert skirva nåt imorgon och kommer va sjukt nervös.