Vad jag gor po dagarna

Det jag gor om dagarna aer jag gar upp 7.30, matar djuren och sen ater frukost. Sen chillar lite tills kl 10, do gor jag lite olika saker, vad som behovs goras t ex hugga ved, klattra i palmer och hugga ner doda grenar. Sen lunch. Oftas aer det for varmt for att gora nat efter lunch so du brukar vi ligga i poolen. Runt 2-3 so borjar jag jobba igen, idag so satte jag ihop stuprannor fran taken till vatten tankar, det aer lite som att bygga kulbanan po dagis. Sen vid 4 slapper vi ut korna po bete i en timme, efter det so matar vi djuren igen. Sen efter middagen so stanger vi in alla kycklingar. Det aer inte so speciellt jobbigt, men att gora det i 35 grader i stekande sol, jeeez man aer trott po kvallarna. Och varan v'a'rd, han kan valdigt mycket om allt haer, men han aer en javla idiot. Man far aldrig saga nagot imot han och han behandlar alla kvinnor som skit. T ex naer en av de tyska tjejerna vill prova att klattra upp i palm han skrek, "Go do something girls are supposed to do." Och han skriker shut up till sin fru hela tiden. Och idag hade tjejerna gjort pizza, och do vagrade han aeta eftersom det aer inte mat han aer vann med och tanker banne mig inte prova nagot nytt. Och han gar garna runt och hackar po allt de tyska tjejerna gor och aven hans fru. Det vore kul om mamma vore haer, haha. Hon hade med 100% sannolikhet slagigt han i ansiktet och kn'a'at han mellan benen. Och alltid nar han ska visa nagot jag ska gora so gar han runt och mummlar/svaer, och vander bort huvvet nar han pratar som man aldrig hor vad han sager. Det var en kille haer innan mig och han blev uttskickad for han hade en annan asikt an var v'a'rd. Sa ja, jag sager inte imot, men jag tar inte at mig nar han gnaller po mig. Han aer so skum att jag faktiskt tycker det aer roligt. Jag brukar harma han och gnalla po tjejerna, och do tar de ut alla sina agritioner po mig. :D


Ovanlig dag

Igar efter jag laddat upp foton, gjorde jag massa konstiga saker. Red en haest for forsta gangen(bildbevis finns po facebook,) jag korde ett skada lamm i skottkarra, jag drev (?) kossor, alltso jag gick bakom dom och tvingade dom att ga fran hage till hage och sen satt jag bak po lastbilsflacket medans vi korde omkring och letade efter kangrus, tyvarr hitta vi inga. Men anda ratt speciell dag, nagon som kan toppa det? Btw anton och katja, har ni kommit ivag till nz? Oskar har du fatt svar om du kommer plugga i host eller om du kommer och halsar po mig. Och det aer fredag idag, jag har typ 1 mil till nasta hus, och 3 mil in till staden, so det blir nog inge party for mig, lova att drick lite for mig.

foton fran farmen

Lite foton fran djuren haer. Jag har fortfarande inte ridigt haesten men jag har kort 4hjuling. Min mail aer [email protected]

Farmen

Sa, har jobbat en dag nu. Det var inte so jobbigt, man gar runt och matar lite djur graver lite. Bara sjukt varmt. Men dom har pool som man kan kyla av sig i. Han som ager farmen har lite speciell, vi var igar och handlade, i 2h han gick runt och kollade vad som var billigaste och mest prisvart och jamforde allt. Och po vagen hem so sag vi en ravunge. Grejen aer att bonder hatar ravar for det ater deras kycklingar. Sa han gasade jarnet nar han sog den och raven sprang av vagen sa fortsatte han jaga den till han hade kort pa den. Och igor var vi po resturang inne i sjalva kingaroy. Kanslan man fick nar man gick in dar va som man om man kollade po hem till garden, fast bytte ut alla manniskor till rednecks. Ja det var intressant. De som bor haer aer agarns fru, som aer typ 20 ar yngre an han, och fron fiji. Och tva tjejer fran tyskland som ocksa aer woofers. Kan ta foton imorgon, de har bl a hundvalpar och jatte sma kycklingar. De har aven en hast som aer blind pa ena ogat, dom har sagt att jag moste rida po den nan dag, jag vette fan om jag vagar, den aer bra mycket hogre an mig, minst 4-5 meter.


Kingaroy

Drar tidigt imorgon till kingaroy. 3h med buss sydvast fran brisbane. Jag vet inte riktigt vad jag ska gora po farmen, men det loeser sig.

Wwoofing

Har inte skrivit po nogra dagar, har inte fatt natt att skriva om, har inte gjort specielt mycket. Har drukit ol med engelsmannen som bor har. Maste lamna det haer stallet innan jag blir alkolist. Har kopt medlemskap i wwoof(Willing Workers On Organic Farms.) Det gor ut po att man jobbar ca 5h per dag so for man mat och bo dar. So idag har jag ringt runt till massa gardar, men det aer inte helt enkelt. Av 40 gardar sa aer det en jag ska ringa imorgon, det verkar som jag kora traktor, haha. Men jag vet inte om jag kommer ha nagon internetuppkoppling daer. So om jag inte skriver nat har so vet ni varfor.

Chinatown

Idag var skulle jag leta efter nat stalle dar jag kunde kolla busspriser, da tankte jag att jag po en gang ga bort och kolla hur chinatown ser ut. Jag i 1h for att se att "chinatown" aer 3 affarer, blev lite smatt bevsiken sa jag gick hem och glomde helt bort bussarna. Jag kopte kaffe so jag fick nonting vettigt gjort. Men jag borjar bli lite trott po brisbane nu, det var dumt att vi betala for 2 veckor har(vi fick ett mycket bra pris for 2veckor), men jag ska se hur bussarna gar, sa kanske jag drar tidigare. Jag tror jag ska till Gatton, det aer 1h vasterut. Jag prata med en aussie och han sa att det aer en av det basta odlingsplatserna i australien. Eftersom det bara aer en timme kan jag ju kolla in det. Jag provade igar att ringa olika farmer dar men ingen svarade.

Fortfarande i brisbane

Har antligen skaffat en telefon. Imorgon drar min tyska vanner vidare norrut, dom ska lifta med 2 andra tyskar. Jag ska ta och ringa runt till lite gardar runt melbourne, om jag inte hittar nat sa for jag leta runt cairns. Moste beratta vad som hande igor, vi var po en nattklubb med tyskarna, och en koreansk tjej skulle imponera po mig med sin tyska, men jag kan bara saga sieg heil po tyska so jag stod dar som ett frogetecken och sa kunisiwha. Hon borja skratta och sen sa hon nat po tyska igen och ja sa kuniswa och hon skratta anu mer, da skratta jag med och hon blev as sur och gav mig en orfil och gick. Jag forstor mig inte po asiater. Daremot aer engelsman riktigt coola. Bor ganska manga har po hostelet, igar vann jag 5 dollar po schack mot en.


Bilder


Tyskarna jag reser med.

Konstgjorda stranden i brisbane.

En 'o'dla

RSS 2.0