JAJEMENSAN

hummm jag har varit ratt kass pa att skriva senaste tiden. So ja vad ska jag skriva? Jag aer fortfarande i melbourne, jobbar po lite olika grejer, en dag dar o en dag dar. Senaste 3 dagar har jobbar med landscaping. Vad aer det korrekta svenska ordet for det? Landskapare? Har i alla fall rensat ogras och gravt. Ratt nice faktist och bra betalt.

Sen har en tjejkompis fran svergie vart har den har veckan. Det aer kul att prata svenska igen, men dock so har hon klagat sjukt mycket po min svenska under veckan. Och det aer interessant att min engelska inte blivit battre men min svenska har forsamrats. Och foresten jag har henne som emergency contact, so om nan sophie sager po facebook att jag aer dod so aer det sant. Hon flog hem till perth idag och det var lite trokigt, vi kanske mots i sydney senare.

Humm mer do, jag bedbugs i min sang och det suger verkligen. Varit po sexpo, det var... interessant. Vilka javla sjukt gratis tidningar vi fick. "Australien Swingers" daer lagger man typ ut en kontakannos och letar efter andra swingers och vissa annonser aer so javla sjuka. Nagot mer...? Hum forra veckan so gick tempraturen ner typ 20-25 och vi hade lite regn. Man vanjer sig snabbt med varmen so det kanndes riktigt kallt. Ajuste har sett pingviner ockso. En speciel sort som aer valdigt liten och bor har i melbourne sjalvklart glomde jag kameran men jag tror sophie har en bra bild. Ska se om jag kan sno den sen.

En kul sak till, haer en bandet fron en overvakningskamera, nar 2 av mina kompis fran brisbane skojbrakar lite och en av dom bryter armen vid 0.24. http://www.youtube.com/watch?v=Rlp7osrX4wc


Jag har sakert glomt massa grejer men nu det vara nog.

Kommentarer
Postat av: Kalle Högberg

Hejsan

Här rullar livet vidare. Det lackar mot jul.Ingen snö. Mycket regn. Jag har varit på skidläger genom jobbet i Arvidsjaur ( 40 mil norr om Östersund ). Åkte 11 pass, som kallas minus 15. Vi var ca. 100 st som mest.

Dam innebandy VM har dragit igång i Västerås. Sverige är överlägsna i gruppspelet.

Vi hörs

Pappa, Monika hälsar.

2009-12-07 @ 18:51:54
Postat av: Anonym

du är sjukt seg på att att uppdatera din blogg, lever du (förmodligen) eller sliter du som ett djur för jobb i AU? det ska ju vara semester kombinerad med jobb, lycka till!

2009-12-14 @ 02:01:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0