Byron bay

Jag akte direkt hit till byron bay och det aer as nice har. Forst nar jag kom so gick jag runt och leta hostel men alla var fullbokade, sen hitta jag yha det aer en hostel kedja som daniel fromin tippsade mig om. Och der var det billigaste, finaste och det narmast stranden. Och har fast det mycket platser lediga. Jag trodde det skulle vara ratt skunkigt men det finns en stor pool, tvattmaskiner, stort kok, valigt rent, en grillplats vid poolen, typ 100m till stranden, man for lana cyklar och bodyboards gratis, och det kostar 120 kr per natt. Det aer aven as skon stamnig har, eller det aer as skoen stamning over allt har i byron bay. Det forsta jag gjorde igor nar jag var attt go ner och bada, stranden aer typ 5 mil long och det aer verkligen as fint. Sen po kvallen satt jag och prata med nogra tystar och fransman som reste tillsammans och de forsokte dra med mig till non klubb, men jag pallade inte, jag var so javla seg. Jag aer ju inte den som brukar tacka nej till att festa, men jag gick och la mig klockan 8 och sen sov jag 12 timmar och gick upp och kopte frukost och sen lona jag en bodyboard(en kort surfingbrada som man ligger po) och gick ner till stranden, det var sjukt kul, men valdigt jobbigt. Men det var mycket strorre vogor igor so jag ska prova lite mer sen i eftermiddag. Det var inte heller specielt svort, har sett har att man kan hyra longboards till helt okej pris, gor nog det imorgon. Men det var valdigt kul att prata med med tyskarna och fransmannen, det gav bra tips, man kunde t ex skaffa yhacard so man kunde bo billigare, och backpackers vipcard so man fick billigare resor. Sen sa dom att upp i cairns kunde man jobba som bananplockare och tjana 1000 dollar(6000kr) i veckan, man det aer sjukt jobbigt, det aer sjukt varm och de vager typ 50 kg och man for lyfta med ryggen for dom e so otympliga, Men det kan ju va vart och oka upp och jobba 2-3 veckor som slav so kanske man ta dykcert dar, barriarrevet ligger ju precis utanfor cairns. Det aer ganska skumt vader har, det aer typ lite kallt i skuggan typ 25 grader, och i solen kanns det som det aer 80 grader. Jag sog att det var 25 unika besokare i fredags, va kul att so monga laser :D En sak till, vad fan heter gurka och paprika po engelska? Jag var po subways igor, och jag kom verkligen inte po, sen dess har jag gott och tankt po det.

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej!

Förstår att du sovit gott efter resan.

Funderar du på att plocka cucumber (gurka) och paprika (paprika)?

Här är inte lika varmt men helt ok. Igår lördag bokade vi en sista minutenresa till Kroatien. Åker 19/9 och kommer hem 26/9.

Ha det gott i värmen så hörs vi senare i veckan.

2009-09-13 @ 06:59:42
Postat av: Krille

Man saknar lat bo lite asså :) kul att du har de bra

2009-09-13 @ 16:11:34
Postat av: dennis

följer med spänning ^^ skulle vilja se dig jobba som bananplockare i en timme HAHA du skulle aldrig palla

hare gott

2009-09-13 @ 20:26:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0