Surfar

Igar efter jag skrivit att jag hade surfaqt med bodyboard so satte jag mig vid poolen och tog det lungt, do kommen en fransman jag dela rum med som jag har pratat lite med innan. Han fragade om jag skulle med och bodyborda, han visste ett stalle langre bort med mycket strorre vagor, dar dom lokala surfarna hangde, klart att jag inte bangade. Och det var sjukt stora vagor. Om man stog vid strandkanten och vatten var precis till fotklorna so kom vogen och var hogre en mig och precis efter den hade passerat so nadde man inte botten. Och det var sjukt jobbigt att bara ta sig ut. Vid maximal kraftanstranging kom man kanske 5.1 meter ut mellan vagorna, och varje vag tryckte tillbaka en 5 meter. Men asso det aer faktist vart det for det aer so sjukt kul nar man lyckas fanga en vag, det gor sjukt snabbt och man for varldens adrenalinkick. Sen efter ett tag bestamde vi oss for ta oss long ut dar proffsen surfade. Tog sakert 45 min att bara ta sig dit. Sen dar ut lyckades jag fonga en sjukt stor hog vog men min bodybord, typ 3-4 m hog. Och jag tog den precis nar den borja brytas. Och jag lag langst upp po den och jag borjade fo snabbare fart an vogen, igentligen aer det bra om har en stor surfbrada, men istallet flog jag ner framfor vagen, och hannad i allt kaos. Jag var under vatten i den vagen i typ 30 secunder, och man visste inte vad som var upp eller ner och man slog i botten massa ganger, nar jag val kom ur vagen so log jag uppe po strandkanten, da maste jag ha foljt med vagen 50 meter. Lag och skrattade vatten i 10 min innan jag simma ut igen och min franska kompis han hade fattat var jag tog vagen. Men det dar hade nog aldirg hant ifall jag hade en riktigt brada. So i morse jag jag och kopte en. Det aer so sjukt overpris att hyr, 50 $ per dag, och min kostade 400 att kopa. Sa om jag anvander den i 2 veckor och sen saljer den for 300 sa blir det mycket billigare. Efter jag hade kopte den so drog jag bort och skulle prova den po det stallet med stora vagor. Men det aer svort att ta sig ut langt med den med. Har fortfarande kramp i armarna efter allt padlande. Och det kanns alltid som man aer po fel stalle, man forsoker va dar vagarna bryts, men det aer alltid 5 m langer in eller ut eller at sidan. Lyckades fanga en stor vag och nar jag skulle stalle mig so flogen den ivag, vette fan vad som hande, tror jag flog framfor den som hande igar eller nat, men den flog i vag och jag slog i foten i en fena po bradan, gjorde so sjukt ont. Tog mig upp bradan igen, och det gjorde sa ont att jag tankte padlan in och vila lite. Men do kom en halvstor vog och borjade precis bryta, da sket jag i att det gjorde ont och borjade padla garnet. Jag lyckades fonga den och jag var pa den sa lange sa jag tankte jag staller mig upp. Och det gick i typ 2 sec, det var faktist inte sa svart. Men det kommer ta tid att bli pro, eftersom man far padla i 20 min for att forsoka surfa en gang. Ska nog ga ner har pa mainbeach som ligger precis vid hotellet och prova lite har med lite mindre vagor.

Kommentarer
Postat av: OSKEEER

Fyfan va skönt du verkar ha det, en annan ska till jobbet nu, Willyskarriären!

2009-09-14 @ 08:21:26
Postat av: Eva

Härligt, fortsätt så.

2009-09-14 @ 10:57:48
Postat av: Claes

Låter som att surfa är 98% badning och 2% njutning!??

2009-09-14 @ 17:50:31
URL: http://www.siammaps.net
Postat av: Kalle

Du tycks ha hittat livet. Vi kommer snart.

Vi hörs. Pappa

2009-09-14 @ 20:17:13
Postat av: Lisa

Jag blir så avundsjuk, jag vill också leva livet!

2009-09-15 @ 10:54:05
Postat av: Zimin

Låter riktigt bra bosse! fan va grym du är som åkte ner helt själv! ganska avundsjuk på dig om jag ska vara riktigt ärlig! Flipparen = avundsjuk. Kan du tänka dig? ;) haha!

I miss u man! ska läsa din blogg varje dag fan :D

Hoppas du har det kul!



-Alex

2009-09-15 @ 20:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0