MMM farsk fisk!

Just nu ar jag pa magnetic island. Jobbar 3 timmar om dagen for accom och frukost, inte lunch och middag. Eller jobbar 3h ar lite overdrivet. Jag jobbar kanske 1 och latar mig 2. Men i alla fall sa ar det sjukt trist jobb och jag forlorar pengar pa mat, sa jag ska forsoka dra vidare snart. Men ar verkligen sjukt nice har. Det ligger kokosnotter overallt och jag har blivit varsta proffset pa att oppna dom nu.


Igar var jag och fiskade. Satt i typ 5 timmar po en helt egen strand och kollade po "White Bellied Sea Eagle." Valdigt coolt, och jag nastade hade gett upp sa ramla en av mina spon ner. Jag satt och metade ben frusen blackfisk fran stranden med 2 spon. Och det var en ratt stor fisk. Sakert runt 2 kilo. Middagen fixad! Men jag borjade ana oro nar jag skarde huvudet av den och det bara ramla ut gegga ut ur munnen. Jag fragade en gubben pa vagen hem om man kunde ata den och han sa ja men den ar inte valdigt god.

Jag drankte den i vitlok, chili, salt och citron och satte in den i ugnen. Och man borja kanna hur illa det lukta. Fisken smakade som gadda insmetad i hundskit. Det var sa sjukt ackligt. Fyfan. Fisken hette Remora, kom ihag de.


Resebolaget kranglar, dom erbjuder ett datum och jag sager ja. Da ar biljetten redan borta, men nu har jag sakt att de kan boka forsta mojliga biljett, verkar bli 17/5. Men om det ska snoa hemma sa kan det fa krangla lite till.

Och hela texten maste tydligen vara i fetstil av nan anledning.

Kommentarer
Postat av: Eva Johnson

Kan du ta foton på stranden så vi får se, vi som är i gamla Svedala med ömsom sol och ömsom snö.

Kram

2010-04-24 @ 09:26:31
Postat av: Anna

Nu ska det inte bli mer snö! Vi vill ha vår!

Kul att du snart kommer hem!/Anna



hoppas att du kommer hem snart! /Minna :D <33



Oliver undrar om du sett några skäggagamer?

2010-04-25 @ 08:54:22
Postat av: Bo

har sett 10000000 odlar, men ingen som ser ut som den ni har. Sag en odla som var over 1.5 meter i cairns

2010-04-25 @ 09:55:02
Postat av: Monika

Själva åt vi gös file igår och det smakade mums.

Ha det så bra.

2010-04-26 @ 12:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0